شل شدن شکم یا دیاستاز رکتوس

شل شدن شکم یا دیاستاز رکتوس

شل شدن شکم یا دیاستاز رکتوس

این بیماری فتق نیست یا بهتر هست بگوییم یک فتق واقعی نیست این بیماری بیشتر در افرادی که زایمان های متعدد داشتند یا زایمان هایی داشتن که جنین آنها بزرگتر از حالت عادی بوده، بطور مثال بالای سه کیلو و هفتصد یا هشتصد گرم بوده احتمال دارد که این عارضه ایجاد شود و جدار شکم این افراد به خاطر حاملگی ها شل شده و هنگامی که فرد از روی تخت بلند می شود احساس میکند که کاملا شکمش به جلو آمده و یک حالت نازیبایی ایجاد شده است.

درمان دیاستاز رکتوس یا شل شدن جدار شکم

 ورزش:

در این روش افراد ورزش هایی خاص را به صورت طولانی مدت انجام می دهند که بسیار موثر هست ولی نکته قابل توجه این هست که بصورت کامل جدار شکم را صاف نمی نماید ولی بسیار موثره و خیلی هم بیمار راضی می شود.

ابدومینوپلاستی:

روش دیگه ای که وجود دارد روش ابدومینوپلاستی می باشد در این روش جدار شکم را صاف میکنن از عوارض این روش احتمال عود مجدد وجود دارد.

مش و سوچرینگ:

در این روش اگر بیمار کاندید ابدومینوپلاستی نباشد و شکم، خیلی افتادگی نداشته باشد می توان با یک مش و سوچرینگ از داخل شکم   شده و جراحی لاپاراسکوپی صورت می پذیرد و نکته جالب این روش این است که نه جای عمل ابدومینوپلاستی می ماند و همچنین عارضه خیلی خاصی هم ندارد ولی متاسفانه باز هم در این حالت یه مقدار کمی عود مجدد وجود دارد، اما عود در این روش کمتر از ابدومینوپلاستی می باشد.

 اما یادمان باشد

که درروش هایی که گفته شد روش های جراحی فقط برای زیبایی هست و جراحی فتق نیست که در جدار شکم، روده گیر کند و یا از این قبیل عوارض ایجاد شود. در حال حاضر بهترین شیوه درمان در دنیا فیزیوتراپی و ورزش می باشد. که بزودی آموزش های لازم در خصوص ورزش های را که به تقویت جدار شکم و به حال بیمار کمک بیشتری بشود را در پست های آینده خواهد شد.

 

شل شدن شکم

کانال آپارات

کانال یوتیوب

 

طراحی سایت مشاوره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


روش های جراحی فتق
عمل چگونه انجام میشود ؟
چه آمادگیهایی مورد نیاز است ؟
آیا شما نیاز به جراحی لاپاراسکوپی فتق دارید؟؟
بیمار آقای 54 ساله که قبلا به دلیل تومور روده بزرگ توسط یکی از همکاران تحت عمل جراحی شکم (لاپاراتومی) قرار گرفت بود
خانم ۵۷ ساله ای که یکسال قبل بر اثر شکستگی ناحیه لگن، تحت عمل جراحی ترمیم ناحیه لگن قرار می گیرد.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل
error: Content is protected !!
سوال دارید؟