عمل چگونه انجام میشود ؟

بیمار مبتلا به فتق گزینه های کمی پیش رو دارد :
*  استفاده از فتق بند ندرتاً تجویز می شود و معمولاً بی اثر است .


* بیشتر مواقع فتق نیاز به جراحی دارد .


* جراحی به یکی از 2 روش زیر انجام می شود :
1 : جراحی باز: که در آن یک برش 8 تا 10 سانتی متری که در ناحیه کشاله ران یا ناحیه مبتلا به فتق ایجاد میشود . این برش در درون پوست و چربیهای زیر پوستی آنقدر پیش می رود تا جراح به سطح ضایعه دسترسی پیدا کند .

ممکن است جراح از یک چسب زخم کوچک جراحی برای ترمیم ضایعه یا سوراخ فتق استفاده کند. این روش معمولا با  بی حسی موضعی و داروی خواب آور انجام میشود اما ممکن است از بی حسی  نخاعی یا بیهوشی عمومی استفاده شود .


2 : جراحی به روش لاپاراسکوپی : در این روش یک لاپاراسکوپ ( تلسکوپ کوچک ) که به دوربین مخصوصی متصل است توسط یک کانولا ( لوله تو خالی ) وارد بدن شده و به جراح این امکان را می دهد که فتق و بافتهای اطراف ان را در یک مانیتور مشاهده کند . لوله های دیگری هم برای اینکه جراح بتواند جراحی را انجام دهد وارد بدن می شوند . معمولا 3 یا 4 سوراخ یک ساننبمتری مورد نیاز می باشد.


فتق از ناحیه پشت دیواره  شکم ترمیم می شود . یک چسب زخم کوچک جراحی روی سوراخ فتق شده گذاشته شده و با وسایل جراحی کوچکی در محل ثابت نگهداشته می شود این نوع جراحی معمولا از طریق بیهوشی عمومی انجام می شود و ندرتاً از بی حسی نخاعی یا موضعی استفاده می شود .

۱ نظر

  • سلام هزینه عمل جراحی فتق کشاله ران بصورت لاپاراسکوپی در بیمارستان خصوصی چقدر است؟ در کدام بیمارستان آقای دکتر ذبیحی انجام می دهند ؟ آیا با بیمه تکمیلی پوشش هزینه جراحی را می دهد؟ ( بیمه تکمیلی دی- از پرسنل
    سازمان تحقیقات کشاورزی هستم.).

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!
سوال دارید؟